Japánban másképpen működnek a dolgok...

Magyarország nem ebben a helyzetben van !

Alkalmazottként sok japán évről évre többet keres, valamint gyakran állnak munkába nyugdíjazásuk után is. Így sokuknak sikerül jelentősebb megtakarításokra szert tennie. Ezt a pénzt kétféle módon tudják kezelni: vagy hozzá sem nyúlnak a nehezen megkuporgatott összeghez, vagy, mivel már nem kell idősebb gyermekeik miatt aggódniuk, és ők maguk is viszonylag bebiztosítva érzik magukat, nagyobb összegeket költenek luxus dolgokra.

Körülbelül 30 millió idős ember él Japánban, az első baby-boom során születettek mostanában vonulnak illetve vonultak nyugdíjba. Ez a generáció uralja jelenleg Japán megtakarításainak 85%-át, egyes számítások szerint pedig 2015-re az összes kiadás egynegyedéért is ők felelnek majd. Olyan fogyasztói réteget alkotnak, akik rengeteg pénzzel rendelkeznek, és ezt nem sajnálják magukra költeni. Nem véletlen hát, hogy rengeteg szolgáltató talál ki olyan terméket, amivel megpróbálja megfogni őket.
A luxuscikkek piaca különösképpen erősnek bizonyul. Az ebben működő vállalatok külön az idősek számára alkotott katalógusokkal és weboldalakkal rukkolnak elő. Az idősek gyakran költik a pénzüket jó borokra, ékszerekre, a nők modernebb háztartási eszközökre, a férfiak elektronikai berendezésekre áldoznak többet. Megszületett például az idősek igényeihez igazított okos telefon, ami nagy kijelzővel és gombokkal rendelkezik a könnyű használhatóság érdekében. Habár manapság már mindenkinek van mobilja Japánban is, tehát az eladások csökkennek ebben az iparágban, az időseknek tervezett mobilokból szép számmal fogy.

A Tokió több pontján is felbukkanó Ueshima kávézók, habár az üzemeltetők konkrétan nem ismerik el, leginkább az idősek igényeihez igazodnak. Ezt rejtett módon kénytelenek véghezvinni, hogy a nyugdíjasok ne gondolhassák azt, hogy kedvenc kávézójuk napközivé vált: például nagyobbak az írásjelek, az ételek nem túl kemények, a polcok pedig alacsonyabban helyezkednek el, hogy könnyen elérhessék őket. Az idősek rétegének közvetlen „támadása” nem működhetne, így hát egyre több bolt igyekszik ezekkel az apró, titkos műveletekkel hatni rájuk.
japán turisták


Nem elhanyagolandó az utazás kérdése sem. Bizonyos utazási irodák olyan utakkal rukkolnak elő, amik teljes mértékben az idősek igényeit és kényelmét szolgálják. Ezek gyakran magukban foglalnak bizonyos előzetes felkészítést is: egy nemrég történt svéd körutazás előtt a részt vevők olyan témákról hallgattak kisebb előadásokat, mint a bor, a svéd opera és a fotózás. Egy japán vállalat pedig olyan szoftvert fejlesztett ki, amivel az idősebbek útjuk előtt némi angoltudásra tehetnek szert. Jól járnak a nevesebb szállodaláncok is, mivel a tehetős nyugdíjasok szívesen fizetnek többet a luxusszolgáltatásokért.
japán turisták


 Az egészségbiztosítói, pénzügyi és befektetési szolgáltatók is igyekeznek a boom-generációra szabni szolgáltatásaikat: léteznek biztosítók, akik külön az idősekre szabott biztosításokkal rukkolnak elő. Az effajta újítások igen népszerűnek bizonyulnak, és arra buzdítják a nemzeti vállalatokat is, hogy ugyanígy járjanak el saját termékeikkel.

Magyarország nem ebben a helyzetben van!
Figyelem ! Magyarországon is volt  baby-boom, és ennyi a hasonlóság.
Ha szeretnél nyugdíjasként a világban utazni, szükséges, hogy rendszeresen megtakaríts egy kisebb összeget. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

e-mail elérhetőség



Független ingyenes pénzügyi tanácsadó segítségét kérem: